Home

Legerplaats Ossendrecht

11Verbindingsbataljon

Verhalen & anekdotes

La Courtine 1964

Gezocht

Laatste nieuws

Oranje-Kazerne

Leiding C-Cie okt. 1964

Updates

Verhalen La Courtine '64

Links

Donaties

Fotopagina's

Personeelslijst

Gastenboek - Reacties

La Courtine 2009

Contact

Gastenboek - Reactie pagina 02 

Op deze pagina kun je je reacties geven op de verhalen en de site. Ik ben niet slim genoeg om een gastenboek te maken dat je zelf kunt invullen. Als je me een reactie stuurt probeer ik het nog diezelfde dag op deze pagina te zetten. Adressen en emailadressen worden alleen op je eigen verzoek vermeld.


From: Cees Fijan

Sent: Wednesday, May 11, 2011 12:40 PM

Subject: mijn foto’s op de site.

Beste Kees

Wat een service. Al die foto’s zo snel geknipt en geplakt! Leuk hoor ...........

Ik heb erg moeten graven in mijn geheugen.

Maar al schrijvende komt er wel weer wat boven.

Bij foto KF 04 zag ik de .50 cursus weer voor me die we kregen. Nieuwkomers werden op tafel gezet achter een vuilnis vat. Door het handvat werd dan een bezem gestoken en moesten zij het geluid van een .50 mitrailleur nadoen.

En het echte .50 schieten gingen we oefenen op het IJsselmeer. Bij die oefeningen op Den Dolder schoten we met 10 patronen. Het doel was een zeiltje op het IJsselmeer. Als het affuit niet goed vast stond, ging die spagaat, zakte de loop voorover en schoot je de plaggen uit ‘t weiland. Tevens zakte het hete sluitstuk op je edele delen. Een plezierig uitje dus.

In de opleiding was het een geliefd vermaak van het Kader: VERKLEDEN. Op de foto’s KF03/05/12 waren we zelf voor de lol met een verkleed oefening bezig: het aantreden in blote kont, met koppel en speer. Aantreden in gevechtstenue, badkleding of eerste lijns, al dan niet met pukkel.

De meest waanzinnige combinaties, om het Uitrukken maar zo snel mogelijk voor elkaar krijgen.

Bij de Parate Hap moest alles snel. Later in de Wittenberg met de Radiowagens, gaf dit nog wel eens opstoppingen op de verzamelpunten.

Een beetje discipline kwam mij later wel van pas, bij het opvoeden van onze kinderen.

Groeten

Cees Fijan 63-5


From: Cees Fyan

Sent: Sunday, May 08, 2011 2:17 PM

Subject: adres oude dienstmakkers!!

Hallo,

Door toeval kwam ik op uw website van 11Vdbat terecht en tot stomme verbazing kwam ik heel wat mensen tegen van mijn lichting 63-5.

Ik heb genoten van de verhalen van de vele inzenders en mijn kamermaatje Frans van Gils.

Ik wil hem graag wat info sturen ter aanvulling van zijn verhalen.

Kunt U mijn zijn emailadres sturen?

Er liggen nog heel wat foto`s om gescanned te worden.

Bij voorbaat dank

Cees Fijan


Van: Alphons Bekking

Verzonden: wo 20-4-2011 13:47

Onderwerp:

Graag wat info??

Ik ben zelf van 64/3 en kwam na Ossendrecht, Hojel en de Elias Beeckman in de Oranje-Kazerne terecht gekomen.

Als chauffeur radio onderhoudsmonteur bij de B-compagnie van het 11Vbdbat.

Daar kreeg ik met mijn Nekaf rijbewijs direct een YA314 met shelter waarin de SCR399 geplaatst was, De woeste oefening, ik dacht in Duitsland (stemmen) komt mij nog bekend voor. Wij stonden op een boerderij waar we ook in de stal mochten slapen.

Ik heb er nog wel wat foto’s van.

Gr Phons


From: Charley Knijff

Sent: Tuesday, April 05, 2011 5:33 PM

Subject: De Verbindingsdienst en de Vliegende Tijgers

Hallo Kees,

Geen kritiek maar bedoeld als aanvulling.

Bij het item "Een paar Verbindingszusjes" wordt 108 vermeld als een raster bataljon.

Dit is niet juist. De benaming was 108 Verbindings bedienings bataljon, afgekort 108Vbdbedbat.

Bestond uit:

St stvzg cie

A Vbdbedcie

B Vbdbedcie

C Vbdbedcie

waarbij de A cie Ops1 (Consul Main) en de B cie Ops2 (Consul Rear), de commandopost en de reserve commandopost van het 1e Legerkorps bedienden en de C cie de detachementen deed voor o.a. LKA (Legerkorps Artillerie) en de Afdelingen VA (Veld Artillerie).

Bijgevoegd zijn 2 organisatie schema's van 1962 en 1973.

De kwaliteit is niet optimaal. Als je ze wil gebruiken kan ik waarschijnlijk een betere kwaliteit leveren.

Vr.gr. Charley K

Medewerker en webmaster van Museum Verbindingsdienst.


From: Johan Altena

Sent: Tuesday, April 05, 2011 1:29 PM

Subject: foto's in JPEG

Beste Kees,

Ik begin mij nu zo zoetjes aan weer een en ander te herinneren. Martin van Bergen komt ook bovendrijven, Henk Pierik was er al en Hans (onvindbare?) Bosman en natuurlijk ook anderen van de kamer.

Wie mijn slaapmaatje was weet ik ook niet meer, maar ik had het stapelbed midden in als je de deur in kwam links.

Zie de foto met de pick-up Kerst 1964.

De foto's, ansichtkaarten heb ik gevonden (teruggevonden) uit de post welke ik vanuit La Courtine in op 22.8.1964, (datumpoststempel Veldpost), (de andere eerder of later) voor 7 cent postzegel had verstuurd aan mijn vader en moeder.

Mooie zwart wit overzichtsfoto van de situatie toen. Ik kon eerst ook geen weg vinden uit de foto maar rechtsboven is de Legerplaats (Camp La Courtine).

Ik ga kijken op de pagina wat je er van gebakken hebt. Ik weet wel dat er meer post te vinden moet zijn, want mijn broer voer in die tijd als 2e stuurman op de Caltex Rotterdam en die was vaak in Aden, of elders in de wereld en post was het enige contact.

Hij bracht dan van overzee mijn singletjes mee, die hier niet (meer) te krijgen waren.

Als je problemen hebt met mijn mails, klik ze weg als ze niet interessant of dubbel (soms 14 maal) aankomen. De fout zit in de software van Outlook Express, maar we kunnen het niet vinden. Het doet zich voor bij e-mailadressen die niet beantwoord kunnen worden, zoals spam.

Mogelijk is het over met andere Windows. Ik maak gebruik van XP op deze computer. Op de laptop heb ik geen e-mail. Om doubleren te voorkomen enz. Zo, dan weet je dat ook weer.

Die eerste mails waren zwart-wit en BPM en zijn kennelijk vastgehouden door de server. Die laatste kaart van die afzwaaiende soldaat was gepost op 3 augustus 1965.

Goed, als de reünie goed gepland wordt op een beschikbare datum ben ik aanwezig.

Nogmaals weer bedankt voor het vele werk, wat er toch maar in gaat zitten, Kees.

Wordt wel weer vervolgd (net als in de film).

Johan 64-1 (oude stomp)


From: W. Bos

Sent: Monday, April 04, 2011 5:12 PM

Subject: 11Vbdbat Update maandag 4 april 2011

Hallo Kees,

Nog wat info over de kazerne in Ossendrecht.

Op dit moment is de kazerne eigendom van de politie. Er worden op het terrein allerlei trainingen gegeven (ook ik heb er een gedeelte van mij docenten opleiding gehad).

De manschappenkantine en bioscoop zijn gesloopt, evenals meerdere oude gebouwen.

De politie heeft er een aantal nieuwe gebouwen neergezet.

Terrein is niet toegankelijk door de gevoeligheid van de opleidingen.

Groeten en ontzettend bedankt voor het plaatsen van de oproep in jullie update.

Wim Bos.


From: J.H. Kolmschot

Sent: Monday, April 04, 2011 3:40 PM

Subject: 11Vbdbat Update maandag 4 april 2011

Kees

Ik kan me Wim Peppelman nog herinneren. Hij is van dezelfde lichting als mij. Volgens mij kwam hij op in de Generaal de Bonskazerne te Grave en heeft gelijk met mij de opleiding gedaan in Ede. Hij zat in dezelfde compagnie als mij in de Oranje-Kazerne en is, als ik me kan herinneren, ook naar La Courtine geweest.

Hans


From: Jan van Eerden

Sent: Monday, April 04, 2011 3:10 PM

Subject: 11Vbdbat Update maandag 4 april 2011

Kees,

Hoe is het mogelijk?

Een uurtje na jouw melding ben ik al in gesprek met Wim Peppelman.

Hij meldde ontvangst van jouw mail maar bij het zien van de diverse foto’s gingen bij hem nog niet veel lichtjes branden.

Zijn postcode is 7122 AX, heb je al naar mijn postcode gekeken?

Groet uit een zonnige Achterhoek (waar ik, uit mijn raam kijkend, Wim Peppelman bezig zie met wat reparatiewerkzaamheden aan zijn erfafscheiding).

Jan


From: H van der Veer

Sent: Monday, April 04, 2011 2:23 PM

Subject: De Verbindingsdienst en de Vliegende Tijgers

Hallo beste Kees!! Ik heb het gezien hoor!! Ik ben er toch wel trots op hoor!!! Ik ga je site regelmatig doorlezen en als je nog eens iets van die tijd wil weten, dan stuur je maar een mailtje!! Ik ga weer verder met mijn hobby nu!! Wat dat is????? Dat laat ik je in een volgend mailtje FFFFF zien! Groetjes Henk!!


From: Ton van Gellekom

Sent: Monday, April 04, 2011 1:04 PM

Subject: De Verbindingsdienst en de Vliegende Tijgers

Het blijft een schitterend stuk Kees

Met vriendelijke groeten,

Ton van Gellekom

Spectrumsingel 239

2718 JS Zoetermeer

Tel: 079 - 3420940

Email: spectrum239@hotmail.com

107LustVbdCie (107LuchtsteunVerbindingsCompagnie)


From: W. Bos

Sent: Monday, March 07, 2011 8:50 PM

Subject: Verzoek.

Hallo Kees,

Een zoektocht op het internet naar de karabijn M1 deed me op deze site belanden.

Ik ben namelijk voor een studie naar deze karabijn op zoek naar foto’s van Nederlandse militairen met als bewapening de karabijn.

Nu heb ik de vraag of het mogelijk is een oproep op de site te zetten, of zou het mogelijk zijn de mensen die op deze site staan te contacten?

Ik heb de volgende oproep:

Voor een studie van het gebruik van de Winchester karabijn M1,  ben ik op zoek naar foto’s waarop Nederlandse militairen met een karabijn M1 afgebeeld zijn (KL/KM/KLU).

Ik wil graag een scan maken en deze eventueel gebruiken in een publicatie.

Wim Bos, 06-42442167, w.bos30@chello.nl

In ieder geval alvast bedankt,

Groeten Wim Bos


From: Bram en Ria de l’Ecluse

Sent: Monday, March 07, 2011 8:41 PM

Subject: reactie

Hallo Kees,

Ik heb met plezier de mail van de Grote Generaal gelezen. Ik ken hem vrij goed. Toen ik me bij de C-cie van 11Vbdbat kwam melden, zat hij samen met de kapitein Luchsinger, op het CC bureau. Na de tijd bij het Lijnpeloton werd ik beheerder op het Mob complex. En daar heb ik regelmatig met 1lnt de Vries te maken gehad.

Nog veel later ben ik hem regelmatig tegen gekomen in Den Haag. Appie Aalbers noemde hem altijd "De Blozende Witkwast". Waarom weet ik niet.

Nu ik toch bezig ben: de bijnaam van kapitein Luchsinger was "Wilde Bob". Deze naam had hij te danken aan een rit met een motor toen hij nog bij de Infanterie zat. Hij was bestuurder en zijn CC zat achterop. Vóór dat hij wegreed zei hij "Houd u vast". Hij gaf vol gas en reed weg. En daar lag zijn CC achter de motor op de grond.

Dan nog wat. Ik lees uit de mail dat de Vries de hoogste generaal van de Verbindingsdienst is geweest. Dat is niet juist. Want de hoogste rang van generaal (met vier sterren) is de Generaal A. v.d. Vlis. En als ik het helemaal goed heb, is hij een jaargenoot van de Vries, maar zeker weet ik dit niet.

Bij het lezen van de mails komen soms dingen boven drijven, zo ook deze. Ik kijk al weer uit naar de volgende emailtjes. Ik lees ze met plezier en kom namen tegen. Onder andere van Barendregt. Hij heeft mij nog geholpen bij het bouwen van een model spoorbaan bij mij thuis in Arnhem.

Al met al heb ik 5½ jaar bij 11Vbdbat gediend. Het laatst als beheerder bij 132Rayonvbdbedcie. Samen met Jan Pille heb ik daar een geweldige tijd gehad.

De hartelijke groeten.

A. de l' Ecluse

 

Naschrift 1: Generaal-majoor de Vries wees me er, na het lezen van de concept tekst, ook al op dat hij niet de hoogste Verbindingsdienst generaal is geweest, maar generaal A. K van der Vlis. Ik heb daarop de tekst veranderd in: één van de hoogste officieren van de Verbindingsdienst. Dit is wellicht niet helemaal duidelijk naar voren gekomen.

Generaal A.K. van der Vlis is de hoogste officier die de Verbindingsdienst ooit heeft gehad. Hij werd benoemd tot Chef Defensie Staf in 1992. Hij was tegen de uitzending van de 11Luchtmobiele Brigade naar het vroegere Joegoslavië. Omdat hij vond dat de Brigade gewoon te licht bewapend was. Hij legde in 1994 zijn functie neer en de uitzending naar Srebrenica ontwikkelde zich, zoals van der Vlis had voorspeld, in 1995 tot een regelrechte ramp.

Voor ons is nog bijzonder dat generaal van der Vlis óók aan het begin van zijn militaire loopbaan bij het 11Vbdbat heeft gezeten.

Generaal-majoor Hans de Vries is dus niet de hoogste, maar één van hoogste officieren die de Verbindingsdienst ooit heeft gehad.

 

Naschrift 2: Op 1 juni 1968 vond er een reorganisatie plaats bij het 11Vbdbat. De C-VBD BED CIE heette vanaf toen 132Rayonvbdbedcie. Waar Bram beheerder van werd.


From: Jan van Vegchel

Sent: Tuesday, March 01, 2011 12:12 PM

Subject: namen 11vbdbat

Ha die Kees je gaat als een speer, zo snel als jij sommige mensen vind. De naam Henk van Rietschoten klopt wel. Ik herinner nu ze over die bijnaam begonnen, dat iemand hem ook verrotschieten noemde.

Huberts die ondermeer foto jvv22 staat kwam volgens mij uit Venlo. Huberts staat naast Henk van Rietschoten.

Dan nog iets over sgt Guus hij staat ook op fotojvv12 rechts of hij als achternaam v d Berg heette weet ik niet meer. Hij was wel een stuk ouder dan wij ik meen 28 jaar. Hij had in Amerika gewoond en had Highschool gedaan. Toen hij uit Amerika terug kwam moest hij alsnog in dienst. Hij woonde toen bij zijn ouders in Arnhem.

Groeten Jan


From: Jan Deckers

Sent: Monday, February 28, 2011 8:35 PM  

Subject: Bericht van 28-02

Hallo Kees.

Mooi bericht Ik heb beide heren kapitein Luchsinger en ook de luitenant de Vries mogen rijden.

20 juli 1966 ben ik afgezwaaid. Dit nog ter info.

Gr Jan. Deckers.


From: Wim Schipper

Sent: Monday, February 28, 2011 3:09 PM

Subject: RE: 11Vbdbat paar vraagjes

Hoi Kees, Leuk dat je toch met deze vraagjes bij me terugkomt. De linkse op de foto is Hans Helfrich en als ik me goed herinner kwam hij uit Alkmaar.

Daarnaast zit volgens mij van Swaaij of Verswaaij, maar deze jongens zijn van een later lichting. Natuurlijk ken ik Wim Peppelman (lichting 63-?). Hij kwam uit Hummelo of Laag-Keppel.

Vaandrig Vis (een toffe peer) kwam uit Aalten of Winterswijk, dat weet ik niet meer precies.

De naam Makel ken ik wel maar Ali zegt me zo niet veel. Hierbij moet ik opmerken, dat ik in Epse (een klein dorpje net buiten Deventer) ben geboren en opgegroeid. De wijk "het Hoornwerk" is op dit moment helemaal gesloopt en wacht op wederopbouw. Een deel nieuwbouw is al gerealiseerd. Als de familie het op prijs stelt om foto’s van de huidige situatie te krijgen, kan/wil ik daar best aan meehelpen. Via de e-mail zijn er geen grenzen meer. Je mag mijn e-mailadres doorgeven.

Ik zie de reactie vanzelf tegemoet.

Groetjes Wim Schipper.

P.S. Op de personeelslijst staat bij lichting 64-1 de naam Blom. Adri Blom kwam uit Tiel en wij noemden hem "Blommetje". Een leuke bijkomstigheid is, dat hij slecht tegen alcohol kon. De grap deed de ronde dat hij al dronken werd, als hij een flesje bier opendeed.


From: KIS-Johan Altena

Sent: Monday, February 28, 2011 1:19 PM

Subject: Re: 11Vbdbat update maandag 28 februari 2011

Met genoegen gelezen, Kees.

Ga zo door,

Johan Altena 64-1 Radioschakelpeloton.


From: "John Scholten"

Sent: Monday, February 28, 2011 12:45 PM

Subject: Verhaal Wim Schipper

Hi Kees

Alie zag de naam Wim Schipper 64-1 en zei "ik ken een Wim Schipper van onze leeftijd in Deventer".

Kun je Wim vragen of hij Alie Makel kent van het Hoornwerk.

Groeten Alie en Johan


From: "John Scholten"

Sent: Wednesday, February 16, 2011 12:36 PM

Subject: 84 Diene Offenberg Nijverdal[ note' Bomb damage], c41, 63 Dirk=second from left front

Hi Kees

Voor de verandering nu iets anders.

Mijn Oom Dirk heeft op de Grebbelinie gezeten en was de hele oorlog krijgsgevangene. Hij kwam na de oorlog met open TBC terug uit Duitsland en is in 1949 overleden. Zijn verloofde Diene [foto] werkte bij ons in de zaak. Mijn grootvader was in dienst 1913 en is gestorven 1918 aan de Spaanse griep. Mijn vader heeft zijn vader helemaal niet gekend. Drie van mijn andere ooms kwamen ook om het leven door de oorlog. Op het moment wordt er, door een schoolmaat, een boek geschreven. Over wat er zo al is gebeurd in Nijverdal in de oorlog. De geschiedenis van Nijverdal is geschreven door en voor protestanten. De katholieken kwamen niet zo aan bod.

Groetjes Johan


From: NN B-cie, 11Verbindingsbataljon

Sent: Saturday, February 05, 2011 3:29 PM

Subject: 25 jaar reünie 11 Verbindingsbataljon 1982

Hallo Kees,

Je aanvulling op de site gezien. Hartstikke leuk.

Hoeveel personen er aanwezig waren...? Ik weet 't echt niet meer. Denkend tussen 200 en 500. Het was lekker vol. Er waren er ook die ik nog nooit gezien had. Van de eigen lichting zullen er denkelijk wel niet veel geweest zijn. Want er gingen er niet veel naar de Verbindingstroepen. Mijn opkomst als rekruut was in Grave, opleiding in Ede. De aanwezigen kwamen voor die dag en/of avond. Geen overnachting. Maar dat zal voor enkele officieren wel zijn geweest.

In dat officiershotel waren wel meer festiviteiten. Van ons werd er vaak iemand vrijwillig aangewezen om te bedienen. Soms kwam die in de nacht terug met toch behoorlijk wat fooi.

Één keer echter kreeg m'n holmaat die 'mocht' bedienen vrijwel niets. Hij heeft toen uit woede gevraagd of hij van degenen die hij bediend had, i.p.v. een geldelijke fooi, een 'gouden' knoop mocht trekken van 't uniform..... Dat werd toegestaan.... en hij heeft me de opbrengst in twee handen laten zien.......

Dat zijn leuke dingen die je bij blijven.

Gegroet.

Jaap


From: Leen den Boer

Sent: Tuesday, February 01, 2011 1:34 PM

Subject: Website 11vbdbat.nl

met muziek uit de jaren 60 op radio 5 en de site over onze diensttijd kom ik de winter wel door!!!!!

Leen den Boer


From: JG Melssen

Sent: Sunday, January 30, 2011 2:07 PM

Subject: RE: 11Vbdbat update maandag 10 januari 2011

Dag Kees,

Ik heb je mail ontvangen. Wat een verassing om na meer dan 45 jaar nog wat de horen over de diensttijd in het Oranjehotel Schaarsbergen.

Ik heb nog niet gezocht of ik nog foto’s heb uit die tijd. Mocht ik nog wat tegen komen dan zal ik je mailen.

Groeten

Joop


From: Peter de Balen

Sent: Wednesday, January 26, 2011 7:23 PM

Subject: 11Vbdbat

Kees bedankt voor je tip http://ongelukkenindekrijgsmacht.blogspot.com/

Je blog wordt steeds mooier met jou leuke schrijfwijze en de vele ludieke dienstverhalen prachtig !

Als ik nog wat tegen kom van het 11Vbdbat zal ik je mailen.

Met vriendelijke groet,

Peter de Balen


From: Johan Altena

Sent: Wednesday, December 01, 2010 3:49 PM

Subject: Van modeltreinen, Marechaussees en Roy Orbison.

Hoi Kees, een goed verhaal, mooi!

Ik heb onderweg van en naar La Courtine niet in een Wepwagen gezeten, maar als bijrijder in een Jeep. Wie de chauffeur was kan ik mij niet herinneren (Jo Coenen?). Als zoveel niet. Wel dat het warm was in zo'n open jeep bij 30 km per uur.

Maar de binnenpot mocht NIET af. In de auto: "altijd helm op!!" Verder poepen over een balk op de slaapplaatsen waar 's nachts gestopt werd, waaronder een greppel was gegraven. En stinken!

Ik heb het nogal druk met een Kerstactie op dit moment, ik meld me wel weer.

Alvast fijne feestdagen gewenst,

Johan Altena


From: "John Scholten"

Sent: Sunday, November 14, 2010 11:01 AM

Subject: Emailing: La courtine Johan Scholten (3),

Hallo Kees,

Heb jouw E-mail ontvangen nog bedankt voor het opvolgen want veel mensen hebben mij niet gekend. Ik heb meer in La Courtine gezeten dan in Schaarsbergen. De eerste keer met Benny Paniek [arme man hij was doodsbenauwd van de overste] als een soort verkenning en het zaakje overeind te zetten met de Fransen en dan de tweede keer natuurlijk. Ik was de allerlaatste soldaat die terug naar Holland ging. Om een of andere reden kreeg ik de zak als zijn chauffeur en toen ik terug kwam in Holland wisten ze niet wat ze mij moesten doen. Zo doende heb ik een paar maanden verlof gehad tot dat ik afzwaaide. Ik heb werkelijk een heel mooie tijd gehad. Ik zal het nooit vergeten. Mijn ogen zijn wel open gegaan, daarom zijn we geëmigreerd naar Australië.

De enige waar ik mee om ging was Louis Boom. Ik zou het zeer op prijs stellen om met hem in contact te komen.

Correctie Foto's Jan Schuring JS 1 v L naar R Jan Schuring-Wim Derksen-Louis Boom-Johan Scholten-Vaandrig Lambiek-Piet van Summeren JS 3 R gehurkt Johan Scholten JS 6 top L Johan Scholten

De hartelijke groeten

Johan Scholten

Robina Qld 4226

Australia


From: JCD.Ecluse

Sent: Wednesday, September 16, 2009 10:26 AM

Subject: Reactie op update 14 van website 11 Vbdbat

Geachte heer Blokker,

Graag wil ik even reageren op een opmerking in "update 14". Onder het kopje "dienstmakkers.nl" schrijft u: "11 Verbindingsbataljon (MND(C)), wat dit betekent is mij compleet onduidelijk. Waarschijnlijk is dit iets dat de man die het allereerste dit onderdeel heeft gecreëerd er zelf maar aan heeft toegevoegd. Misschien dat hij wilde zeggen: "Ik heb één maand bij de C compagnie gezeten".

De volledige naam van het onderdeel is: 11Verbindingsbataljon (Multinational Division (Central)). Meer informatie hierover is o.a. te vinden op Geschiedenis van 11Vbdbat en het 11Verbindingsbataljon (MND(C)).

Verder wil ik nog even zeggen dat ik met veel plezier de site heb bekeken. Ik kwam er zelf nog een (mij onbekende) foto tegen met mijn vader erop (zijn naam is echter verkeerd geschreven, er staat Lecluse i.p.v. de l'Ecluse).

Met vriendelijke groet,

J.C.D. (Hans) de l´Ecluse


Het copyright van de foto's en artikelen op deze site berust bij de eigenaar van de betreffende foto of het artikel of bij de oorspronkelijke maker van de foto of het artikel. Merken en Merknamen worden alleen vermeld ter identificatie van het product en zijn eigendom van de betreffende eigenaar van dat Merk of die Merknaam. Mocht u menen zekere rechten te kunnen doen gelden, neem dan even contact met mij op.